از آنجایی که تولید کنندگان هر نوع محصولی برای ارائه محصول خود در بازار و جلب مشتری و فروش بیشتر نیاز به معرفی محصول خود دارند بازاریابی به عنوان یک شغل معرفی میگردد که در تبادل محصول بین تولید کننده و فروشنده نقش دارند.به عبارت دیگر بازریابی یعنی تشخیص و تامین نیازهای متفاوت افراد که در مرزهای داخلی ، بازاریابی داخلی و در خارج از کشور بازاریابی بین المللی یا خارجی نام میگیرد.
اشخاصی که نیاز به فروش محصولاتشان دارند میتوانند خود به بازاریابی آن بپردازند
و یا آنرا به اشخاصی بسپارند که شغل اصلیشان همین کار است
آنچه که مهم است این است که تولید کنندگان برای رقابت در هر بازاری چه داخلی و چه خارجی
با مسئله بازاریابی که امروزه خیلی ها آنرا با نام مارکتینگ میشناسند مواجه هستند
و چه بسا اگر به شیوه درست از آن استفاده نکنند در رقابت با دیگر رقبای خود دچار شکست شوند.
کار شرکت های بازریابی شناخت بازارهای مصرفی متفاوت و تامین نیاز هر بازار است.
حرفه بازاریابی نیاز به
برای فعالیت در حیطه بازاریابی جهانی شما باید بدانید که علاوه بر تسلط برشیوه های نوین معرفی محصولات
با مسائلی همچون فرهنگ کشور مقابل ، ت ، اقتصاد ، شرایط جغرافیایی ، آب و هوا و دیگر موارد در کار شما اهمیت پیدا میکند.
یک اقدام مهم برای بازاریابی بین المللی شناخت کشورهای است
که بیشترین بازار مصرف را دارند همانطور که میدانید هر چقدر که اقتصاد کشور پویاتر
و رفاه مردم بیشتر باشد کالای مصرفی آنها بالاتر میرود و بازاریابی و فروش در این کشورها آسانتر انجام میگیرد.
نخستین کشور مصرف کننده جهان کشور آمریکاست که با توجه به کاهش چشمگیر بیکاری در آن
و امنیت شغلی در این کشور از لحاظ بازار مصرفی مناسب است.
کشور ژاپن که امروزه محصولاتش در همه نقاط جهان یافت میشود
و حتی در کشور خود ما هم به نحوی نبض بازار را در دست دارد
از نظر مصرفی نیز نخستین بازار مصرفی آت
و در جهان دومین کشور است که علت آن میتواند اقتصاد پویایی این کشور باشد
و سومین کشور مصرفی جهان آلمان است که از اقتصاد سالمی بهره میبرد .
برای موفقیت در بازاریابی بین المللی و ارائه محصولات مورد نیاز بازار شما باید نیاز هر کشور و منطقه ای را شناسایی کنید
و آنرا به بخش های کوچکتری تقسیم نمایید تا بتوانید مدیریت خوبی داشته باشید
شما برای تشخیص و تامین نیاز ها و وسلایق مختلف افراد در خارج از مرزهای کان نیاز به یک مدیریت قوی دارید
1- صادرات : شرکت های بازاریابی بین المللی
در صادرات غیر مستقیم شرکت بازاریابی است که ارائه و فروش محصول در بازرهای دیگر کشور ها را در دست میگیرد .
2-اینترنت: با فراگیر شدن اینترنت امروزه بسیاری از کارها در همین محیط اینترنت انجام میگیرد
و تولید کنند به راحتی میتواند به معرفی محصولات خود در سایت شرکت بپردازد
و دیگر نیاز به شرکت در نمایشگاه و یا اقدام به فرستادن نماینده فروش به کشورهای مورد نظرش بکند
و خریدار هم به راحتی از همین طریق میتواند به محصول مورد نظرش دست پیدا کند.
3-مشارکت: دو شرکت در دوکشور متفاوت میتوانند با توافقاتی با یک دیگر به صورت اشتراکی محصول تولید کنند که این به منزله بین المللی بودن کار و تجارت جهانی است.
4-سرمایه گذاری در کشور مقصد:شرکت تولید کننده میتواند به طور مستقیم
در کشور مورد نظر خود اقدام به تولید و فروش محصول کند.
آموزش پرورش الاغ شیری و استفاده از شیر آن در طب سنتی
مراحل مختلف صادرات کالا به دیگر کشورها
آموزش صادرات به ترکیه و اخذ مجوز های لازم
آموزش صادرات کالا به عراق و پر فروش ترین محصولات ایرانی در بازارهای عراق
آشنایی با بازاریابی بین المللی و تجارت جهانی